Deklaracja
Deklaracja dostępności Ogólnopolskiej Olimpiady Pedagogicznej
Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Ogólnopolskiej Olimpiady Pedagogicznej.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Obrazy nie posiadają tekstu alternatywnego
- Brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów
- Pliki PDF, DOC itp. – redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie. Odrębną kwestią jest poprawne formatowanie plików tak, by były one dostępne (np. powinny posiadać strukturę znaczników, czyli tagowanie)
- Strona zawiera dokumenty PDF, które powstały na podstawie źle przygotowanych dokumentów word (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury) – lub są skanami dokumentów. W miarę możliwości będziemy to poprawiać, oraz dokładać starań by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie. Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR.
Wyłączenia
- Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Prodziekan Wydziału Studiów Edukacyjnych prof. UAM dr hab. Waldemar Segiet.
- E-mail: waldemar.segiet@amu.edu.pl
- Telefon: 61 829 2331
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich
- Adres: al. Solidarności 77 00-090 Warszawa
- E-mail: biurorzecznika@brpo.gov.pl
- Telefon: 0225517700
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ul. Szamarzewskiego 89, 60-568 Poznań, budynek D, p.317.
Opis: W pobliżu wejścia do obiektu znajdują się trzy miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami (5 metrów, 10 metrów i 15 metrów od głównego wejścia).
Wejście do budynku D:
- posiada schody wyposażone w poręcze, za którymi znajduje się winda
- posiada pochylnię dla osób poruszających się na wózkach
- posiada automatycznie otwierane drzwi (wejście od ul. Szamotulskiej)
Wewnątrz budynku D:
- znajdują się windy obsługujące wszystkie wszystkie poziomy i wszystkie części budynku
- znajduje się 1 toaleta przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami (na poziomie -1, piwnica)
- znajduje się winda wyposażona w komunikaty głosowe (nie jest wyposażona w przyciski z alfabetem Braille’a)
- System informacji dla osób z niepełnosprawnościami sensorycznymi obejmuje:
- zainstalowane na drzwiach sal tabliczki z numerami sal, zapisane w alfabecie Braille’a i informacjami w kodzie QR
- zainstalowaną na Auli pętlę induktofoniczną dla osób z niepełnosprawnością słuchu
- ekrany wyświetlające informacje istotne z punktu widzenia użytkowników budynku, znajdujące się w holu obiektu.
Do budynku D można wejść z psem asystującym, ale z ograniczeniami dotyczącymi pomieszczeń, w których obecność zwierząt jest wykluczona z uwagi na przepisy BHP.
Strona internetowa budynku: wse@amu.edu.pl
Dane kontaktowe portierni lub do osób udzielających informacji/pomocy: 618292200